Electromit Serv: Reparații Pompe de injecție

reparatii pompe injectie

Pompa de injecție este o componentă esențială a oricărui vehicul cu motor cu ardere internă, în principal a autoturismelor și a camioanelor.

Având în vedere cât de important este rolul său, de pompare a combustibilului unui vehicul de la rezervor la motor, o pompă de combustibil defectă va crea o situație neplăcută în care motorul va primi prea mult sau prea puțin combustibil din cauza presiunii prea mari sau prea mici.

Acest lucru va duce la probleme de performanță a motorului, iar în final la imposibilitatea de a porni și necesitatea reparației într-un service autorizat.

Proces reparare pompe injecție

testare pompa injectie

În procesul de reparare a injectoarelor, de la demontarea pompei, la curățarea completă a pieselor de reziduuri, la inspecția și diagnosticarea piesei, atelierul se încadrează în standarde ridicate de igienă, desfășurându-și activitatea în medii ferite de impurități.

Recondiționarea sau înlocuirea pieselor uzate ale pompei, reasamblarea și calibrarea se execută urmând standardele solicitate de către client și utilizând cea mai performantă aparatură.

Care sunt simptomele unei pompe de injecție defecte?

Motorul trepidează și nu merge uniform la viteze mari

Cel mai comun semn al unei probleme la o pompă de injecție apare atunci când conduceți un vehicul cu o viteză mare constantă. În timp ce călătoriți, mașina va rula bine aproximativ 15 km, iar apoi va începe să tresare și să tremure pentru circa 1-2 km înainte de a reveni la normal. Pierderea presiunii este cea care determină așa zisul „tremur” al motorului și fac pompa să se „chinuie” în timp ce încearcă să transmită combustibil motorului

Vehiculul pierde putere în timp ce accelerează

Foarte asemănător cu primul simptom, dar înainte de producerea zgomotelor la motor și a trepidațiilor, motorul va pierde din putere și apoi va continua să accelereze. Procesul de accelerare creează o creștere a cererii de combustibil, iar o pompă de carburant defectă nu poate menține presiunea necesară pentru a furniza combustibilul într-o manieră stabilă. Acest lucru cauzează un amestecul necorespunzator al combustibilului de către motor, finalizandu-se cu pierderea puterii acestuia. Odata ce presiunea este restabilită, motorul este capabil să ruleze fără probleme.

Pierderea bruscă a puterii atunci când vehiculul este suprasolicitat

În cazul unei mașini sau a unui camion suprasolicitat, puterea motorului se pierde iar accelerarea nu se mai realizează din cauza pompei defecte. Deși în mod normal o pompă de injecție poate să mențină un flux constant de combustibil și presiune, în condiții de stres, în cazul unei suprasolicitări, piesa nu va mai fi în măsură să țină pasul cu motorul, rezultând pierderea de putere.

Creșterea Accelerării

Un efect opus celor de mai sus, se petrece atunci când o mașină care rulează normal, accelerează subit fără intervenția șoferului, fără ca pedala să fie acționată. În această siuație pompa de injecție nu poate să capteze destulă electricitate pentru a menține presiunea necesară în menținerea unei viteze constante. Acest efect este precedat de situații în care pompa captează un nivel pera mare de electricitate și determină creșterea presiunii combustibilului. Situația este adesea confundată cu o problemă la filtrul de combustibil.

Motorul nu va porni

Toate cele enumerate mai sus vor duce, în final, la acest simptom: motorul nu va porni. Când o pompă de combustibil a funcționat până în punctul în care motorul nu mai pornește, înseamnă că nu există combustibil care să ajungă în sistemul de aprindere al motorului. Din acest motiv, șoferii vor auzi cum motorul încearcă să pornească, dar în lipsa combustibilului nu reușește.

Aveti intrebari?

Nu ezitati sa ne contactati la numarul de telefon +40 744 109 184 sau 0741 109 184



Meniu